Friday, November 11, 2011

Lambakan Graduan Peringkat Tinggi hanya PEMBAZIRAN??

Apa yg hampa paham pasai tajuk ni??
cuba baca ni..

Aku setuju 70% yg ditulis...(khususnya di Malaysia)
-zaman ari ini, suma org berlumba2 nak menjadi graduan..x kira la IPTA ke IPTS ker Kolej ke Poly ke dll..

-u boleh capai cita2 u dgn wang ringgit walaupun otak u lebih kurg mcm spongebob jer..
cth 1 : masa kecik2 dulu cita2 nak jadi doktor,tapi bila tgk result exam, mcm kcg goreng jer..tapi oleh kerana family u org sng, u still leh capai cita2 u dgn dftr di IPTS sprti A**** Universiti.
cth 2 : u dlu budk sek tknik, x amik pun sains tulen ni, tapi bila tgk result spm, mcm result patrick jer, pastu u pun dpt offer dari IPTS, bidang perubatan, family u bkn org sng sgt la, tpi PTPTN kan ada, walaupun 1 sem smp lebih 60ribu, apa nak kisah?? keje nanti kan gaji u tinggi...

-smp satu tahap, aku pun terfikir adakah aku graduan yg berkualiti??
-dah la result aku tgh2 jalan jer...ke utara pun tidak, ke selatan pun tidak..
-agak2 dgn jumlah graduan yg ramai, majikan pandang ker permohonan aku??
-bila fikir2, baik buka bisnes sendiri..tp bisnes apa nak buka?? 

ok..soalan-soalan tu, aku dh dpt jwpnnya..
nak tau kita ni graduan berkualiti ker x, tunggu next post k...

No comments:

Post a Comment