Sunday, October 21, 2012

PERUTUSAN UCAPAN BIRTHDAY GIRL

mcm lawak la plak tajuk post pg ni... dalam lawak2 tu, tetiba rasa sayu la plak...memandangkan ni laptop kak long, so xdak la gmbr2 menarik yer...huhu

20 oktober 2012 genap la sudah umur aku yg ke-23..
Alhamdulillah dengan segala nikmat dari Allah Taala, tahun ni aku masih berpeluang untuk hidup bahagia di samping ibu bapa, kakak, adik2, abg ipar n anak menakan...Allah masih pjgkan umur aku dan mereka untuk bersama2 mengharungi hidup ni..

ok..tahun ni adalah tahun paling simple... jom refresh sikit kehidupan aku ketika di dalam rahim ibu 23+ tahun yg lalu... ibu penah cerita, masa aku dalam kandungan dalam 2,3 bulan rasanya, ibu terjatuh dari motor sal kemalangan... Dengan kuasa Allah, aku berpaut kuat di dalam rahim ibu n masih selamat sampai ke hari ini...hehe..

sepanjang 11 tahun aku jadi adik@anak bongsu...dats y la org panggil aku adeqya... sgt la bahagia kehidupan aku masa tu walaupun sering dibuli oleh kakak aku yg birthdaynya awal 2tahun sehari dari aku.. HEPI BIRTHDAY ALONG!! masa kecik2 kan dia selalu buli aku, pastu aku pun kol ofis ibu... pastu ibu mintak ckp dgn along..ibu mrh2 dia la kot.. nasib bek masa tu, xdak h.fon... kalo x, memang setiap jam aku wat report...haha.... pastu kan, masa aku darjah 4, ibu pun mengandung... so, aku pnya la excited nak dapat adik, setiap minggu aku beli buku warna la, buku tulis la, pensil la n mcm2 la kat adik aku dlm perut... haha.. suma tu ibu simpan dalam fail adik aku... aku kan kakak yg baik.. tp skrg dah jadi garang mcm singa pakai tudung....

memandangkan lama beno aku jadi adik, so aku sgtlah manja... ibu ker bapak ker sapa ker ckp/ tegur sikit jer confirm nangis...x pyh letak eyemo pun... aku pun xpasti masa tu mcm ner la kehidupan masa dtg aku kan, manja+sensitif... masa form 4, aku pun dpt la masuk asrama... sgt la mencabar masa hari 1st dftr masuk.. mencabar utk menahan air mata... kang kalo aku wat lemah/manja, ibu risau plak kat aku.. so, kuatkan semangat jer time tu...alah bisa tegal biasa.. pahit manis tawar masin suma aku telan... xtoleh kanan kiri dah... cuma nak langkah depan jer..xmau tgk blkg dah time tu... tp masa tu la aku baru mula kenal mcm2 jenis perangai manusia.. lepastu masuk matrix setaun di changlun...

dapat plak masuk univ msia ganu 3 taun.... kat cni lagi la mencabar.. jauh beno dari family... dah la aku ni spesis suka mabuk bas.. nasib bek sepanjang 3 taun nek bas, xdak kes muntah2 dalam bas..hehe... pastu aku keja kerani 2 bulan,jadi babysitter setaun, jadi cikgu ganti 2 bulan.. buat bisnes 3 bulan n selebihnya jadi educated housewife... sedar x sedar, dah 23 tahun dah umur aku... alhamdulillah... semakin bertambah umur, semain bertambah ilmu n iman n pengetahuan...

akhir sekali, bersempena dengan ulang tahun aku yg ke 23, aku memohon ampun dan maaf sekiranya tersinggung hati dan perasaan anda semua secara tersurat mahupun tersirat... andaikata, aku masih ada berhutang, maklumkanlah segera... halalkan segala makan dan minum aku...

Semoga kita sama-sama berjaya di dunia dan akhirat..


Salam Sayang,
Nurul Nadih bt Jamaludin..

No comments:

Post a Comment