Sunday, December 2, 2012

kita enjoy...

Assalammualaikum..

Lama tol aku x update blog ni...dah basi jadinya blog ni..
Sejak laptop aku xdpt diselamatkan, feel nak update memang menurun 50% la.. Skrg lak bz berbisnes gila2.. nak update pun kena time xda org, baru rasa aman...hahaha..

Permulaan cerita hari ni, aku update jer la sal aku ea.. kalo xsuka, jgn baca tau.. kang terumpat aku lak...ahaks!!

1) sampai sekarang aku masih apply kerja tetap di mana2 agensi yg berkaitan.. part time / full time suma aku apply..tunggu jer la kan.. manatau ada rezeki, taun depan boleh mula hidup lebih baru..hehe

2) normal la kan bila study benda lain, realiti benda lain... dulu masa study amik math komputasi, bila realiti buat bisnes.. nasihat kpd rakan2 seumur dgn aku, study betul2 bisnes apa yang kita nak buat tu terutamanya MLM..
- pastikan MLM tu memang ada barang, kang takut haram plak kan bisnes tapi xda barang just klik jer... Ahaks!!
- setiap bisnes mesti ada hidden secret, so study betul2 n cari apa hidden secret tu...
- kena mintak tunjuk ajar sifu yg dah berjaya dlm bisnes tu TAPI jangan percaya 100% dgn apa yg dia ajar... balik rumah, tenangkan fikiran, semayang hajat, berdoa byk2 semoga keputusan/ jalan yang kita buat tu yang sebaiknya... remind sekali lagi, fikir betul2 dulu k..
- TAPI adat la kan dalam percubaan mesti terselit kegagalan... redha n tawakal jalan terbaik..
- ramai yang tertipu dgn MLM tau coz kebanyakkan org cuma nak cepat kaya tanpa berusaha.. depa cuma nak bonus tapi xmau kerja.. tiada bisnes yang xperlu kerja.. itu memang nampak sgt pembohongannya dari awal lagi... sedangkan 9/10 rezeki adalah dari perniagaan/ bisnes coz kalo x berniaga, memang xda la rezekinya...
- yg tertipu tu maybe just bidan terjun, xminat, xstudy betul2 n mungkin nasib dan takdir dah menentukan..
- memang betol org bisnes ni masa dia sgt2 la terhad..patutla aku tgk citer melayu, sampai xdak masa dgn family.. tapi kehidupan memang senang la.. peringatan utk diri sendiri : jgn lupa family..

3) sekarang aku nak cerita sal AVON lak..
- jujur aku cakap, bisnes AVON juga MLM.. tapi dgn sistem macam ni, kita akan dpt lebih penghargaan / bonus..
- tolong pastikan anda tau bila anda sepatutnya dapat bonus ker naik pangkat ker.. jgn harapkan org lain k.. ni kan bisnes kita..
- aku dgn along study 3hari 3malam tau sal sistem dia sahaja.. selalu update dgn butik, meting dgn zone manager, tu pun ada jugak kesilapan yg kami TERbuat...
- apa yg kami dapat ialah jangan tamak n tolong ikut kemampuan diri sendiri..
- thanks to upline aku Puan Aini coz bantu kami memilih jalan ini dgn izin Allah..
( aku memang respect r dgn dia, seorang suri rumah yg berjaya.. dah dapat elaun kereta setiap bulan)
- thanks jugak kpd Pengurus Butik (Puan Faizah), Pembantu Butik ( Miza, Fiza, Sarah ) & Zon Manager ( Izzaida Abdullah) yang rajin melayan kerenah kami semua..

CAMERON HIGHLANDS ( 4-6 NOVEMBER 2012 )

Setelah 3bulan percubaan kami dalam bisnes AVON ni, kami bertiga berjaya untuk mengikuti Leadership Bootcamp di Cameron Highlands.


Thanks avon, 1st time sih aku jejakkan kaki di Cameron Highland ni & Equatorial Hotel.. Hotel memang best!!



masa 1st day, dapat shawl sbg souvenier..


mr.edward pakar motivasi kami..


bersama lady bos, carolyn lee


dinner malam kedua memang enjoy..


special strawberry celup coklat


untuk mereka2 yang lahir bulan november memg sgt bertuah.
avon celebrate bday depa n special hazama nyanyi lagu bday..

sempat lagi...


suka2... bersama Madam Puspa

Antara yg berjaya..





sekian terima kasih..
p/s : mood sedih



-

No comments:

Post a Comment