Saturday, September 7, 2013

Nasib si penganggur yang berijazah..

Agak sengal sikit tajuk di atas yer..jgn marah @ kecik hati yer.. hehe.. itulah aku..

Intro : Aku grad bulan Oktober 2011 dari UMT kos Matematik Komputasi..

Bulan Ogos - November 2011
aku kerja kerani di kilang : Tips Apply Keja
Sebab aku berhenti : Sudah tak tahan ma..

November 2011 - Jun 2012
Pengasuh : Anak Menakan
Usahawan Pokok Manik: Pokok terbaru

Julai 2012 - September 2012
Guru Ganti : 2 bulan1st week

Julai 2012 hingga sekarang
Usahawan Avon : Pizza , enjoyAwARds AVON

Januari - Mac 2013
Guru Ganti : No post

Sepanjang tahun 2013
Guru Tuisyen : No post

So, sebagai penganggur, maksimakan kebolehan, peluang, ruang dan pengalaman yang kita ada...

Jadikan rumah anda sebagai sumber pendapatan anda..
Kalau ada tanah, sawah mak bapak punya, lagi ok...
Alhamdulillah, lepas la modal aku nak bayar duit kereta..

No comments:

Post a Comment